Vuoden 2026 Suviseurat on avattu Kauhavalla. Tänä vuonna Suviseuroissa juhlistetaan 120-vuotista taivalta – perinne sai alkunsa Oulussa vuonna 1906 järjestetyistä seuroista. Avajaispuheessa SRK:n puheenjohtaja Valde Palola muistutti tapahtuman tunnuslauseesta: “Herra, tässä on meidän hyvä olla.” Puheessa korostettiin, että Kristuksen valo valaisee edelleen Jumalan seurakuntaa ja kutsuu kuulijoita turvautumaan Jumalan sanaan.
Myös Kauhavan seurojen päätoimikunnan puheenjohtaja Kyösti Marjanen toivotti kaikki seuravieraat lämpimästi tervetulleiksi Kauhavalle ja viestimien ääreen. Tervehdyksessä muistutettiin, että Suviseurat ovat ennen kaikkea kohtaamispaikka, jossa saadaan iloita evankeliumin ilosanomasta, tukea toinen toistaan ja elää anteeksiantamukseen turvautuen. Avajaispuheenvuoronsa päätteeksi Marjanen kiitti laajaa järjestäjäjoukkoa ja yhteistyötahoja sekä totesi, että Suviseurat on turvallista aloittaa, kun Vapahtaja on seurakuntansa keskellä.
Lämpimästi tervetuloa kesän 2026 Suviseuroihin Kauhavalle!
